Szkoła w Jerzmanowej Strona główna Szkoła w Jerzmanowej Kontakt Szkoła w Jerzmanowej Mapa strony

Ogłoszenia dla rodziców

INDYWIDUALNE KONSULTACJE Z PSYCHOLOGIEM

Serdecznie zapraszamy rodziców na indywidualne konsultacje, z psychologiem Panią Żanetą Maruńczak, podczas których będzie możliwość podzielenia się swoimi trudnościami
i wątpliwościami wychowawczymi. Celem spotkań jest zapewnienie wsparcia w procesie wychowawczym. Konsultacje odbywają się w każdą środę w godzinach 14.30-15.15
w gabinecie pedagoga i psychologa.

SPIS PODRĘCZNIKÓWNA ROK SZKOLNY 2015/2016


Zestaw podręczników do pobrania na rok 2015-2016 – pobierz.

SPIS PODRĘCZNIKÓWNA ROK SZKOLNY 2014/2015

WYPRAWKA DLA PIERWSZAKA

-podkładka na stolik;
-arkusz papieru ksero (na cały rok);
-pióro kulkowe lub zwykłe (w piórniku);
-1 długopis lub cienkopis zielony;
-2 duże bloki techniczne (kolorowy i biały);
-2 ołówki trójkątne (zapasowy, 1 ołówek w piórniku);
-2 małe bloki kolorowe (rysunkowy i techniczny),
– farby plakatowe, pędzel mały i większy, kubek
– plastelina 12 kolorów;
– 3 lub więcej bibuły (zielona, niebieska i kolor do wyboru);
– kredki ołówkowe, pastele lub świecowe;
– 1 klej magic, 1-2 kleje w sztyfcie ;
– 2 teczki (1 na prace plastyczne, 1 na inne prace);
– nożyczki (ewentualnie dla leworęcznych)
– pozostałe pomoce, w ciągu roku w razie potrzeb
WSZYSTKO PODPISANE

PIERWSZAK W SZKOLE


Przed nami wrzesień. Wiele dzieci po raz pierwszy wejdzie w nową rolę – uczniów. Zwykle z niecierpliwością i podekscytowaniem czekają na pierwszy dzień w szkole. Ich rodzice często mają obawy, jak sobie poradzą ich pociechy. Co zrobić, aby wejście dziecka do szkoły było łagodne?
Dlaczego w rodzicach tyle obaw? Część niestety wynika z własnych złych wspomnień z dzieciństwa, część z opowieści znajomych. To jak dziecko będzie czuło się w szkole, w dużym stopniu zależy od jego rodziców. Od tego, czy pomogą w szkolnym debiucie.
Co mogą zrobić rodzice pierwszaków:
1. Porozmawiać z dzieckiem o szkole, o tym co go czeka: o nowych kolegach, wycieczkach (bez wyrażania swoich obaw)
2. Poświęcić pierwszakom więcej czasu. (towarzyszyć w pierwszych dniach: uczestniczyć w rozpoczęciu roku szkolnego, odprowadzać do szkoły, przychodzić po dziecko)
3. Nie zapisywać dziecka w pierwszych miesiącach szkoły na zbyt wiele dodatkowych zajęć, by tym samym nie przeciążyć malucha zbyt wieloma obowiązkami).
4. Nie straszyć dziecka, że będzie mu ciężko wstać, że będzie się musiał dużo uczyć.
5. Nie straszyć dziecka nauczycielami lub szkołą.
6. Przekazywać temat szkoły w pozytywnych barwach, nigdy typu: współczuję ci, że musisz tam iść, itp.
7. Podkreślać w rozmowach mocne strony dziecka. (nie porównywać do innych dzieci).
8. W przypadku nieśmiałego dziecka, pomóc mu zaistnieć wśród rówieśników np. przez zaproszenie kolegi do domu lub spacer. Ważne by rodzice z jednej klasy nawiązali kontakt między sobą.
9. Wprowadzić zwyczaj codziennego rozmawiania o szkole. (Kiedy rodzice pokażą dzieciom, że wszystkie szkolne sprawy są dla nich interesujące, dziecko chętnie będzie mówić o szkole).
10. Uczyć dziecko samodzielności, nie wyręczać dziecka. Do jego obowiązków powinno należeć: pakowanie tornistra, odrabianie lekcji, wykonywanie poleceń nauczyciela.

11. Ustalić między sobą jasne reguły dotyczące nauki dziecka – w czym rodzice będą pomagać, jak będą sprawdzać postępy dziecka, czy będą i jak nagradzać dziecko.
12. Należy właściwie rozdysponować czasem dziecka, by oprócz nauki mogło się pobawić. Dobrze jest zapewnić dziecku zajęcia fizyczne po szkole. A także zadbać o odpowiednią dawkę snu.
Rodzice znają swoje pociechy najlepiej. Jeśli mimo zachęcających rozmów o szkole przeprowadzonych z dzieckiem, widzą, ze dziecko nadal jest pełne lęków powinni na początku września porozmawiać o tym z nauczycielem. Nauczyciel może bardzo szybko rozwiać wszystkie lęki dziecka i rodziców. Pomoże jego uważne reagowanie na zalęknione dziecko, ciepłe słowa pod jego adresem, wciąganie dziecka w integrujące zabawy.
Już w początkowych miesiącach nauki rodzice muszą odpowiedzieć sobie na pytanie, czy ich oczekiwania, by dziecko było najlepsze i miało same piątki i szóstki, nie jest dla dziecka zadaniem ponad jego siły? Muszą zdać sobie sprawę, że ich dziecko niekoniecznie od razu stanie się pracowitym, zmotywowanym do nauki uczniem. Nowy uczeń musi dopiero nauczyć się właściwego zachowania w szkole. Oceny, które otrzymuje mają wpływ na rozwój jego osobowości, na jego poczucie wartości. Rodzice powinni wspierać swoje dziecko. Tłumaczyć mu, że niezależnie od ocen jakie przyniesie, jest wartościowym człowiekiem, akceptowanym, kochanym przez swoich rodziców. Wsparcie rodziców ma ogromne znaczenie dla przyszłych osiągnięć dziecka. Ich cierpliwość, wyrozumiałość i uwaga z pewnością zaprocentują.

Redakcja serwisu uniwersytetdzieci.pl

Stanowisko Departamentu Matki i Dziecka w Ministerstwie Zdrowia w sprawie zapobiegania i zwalczania wszawicy u dzieci i młodzieży


Załącznik do pisma MZ-MD-P-073-3296-3/WS/13

[pobierz plik PDF, 234 kb]

 

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Głogowie

[pobierz plik PDF, 555 kb]

 

Spis podręczników rok szkolny 2013/2014

[pobierz plik PDF, 234 kb]

 

 

 

ZASADY POSTĘPOWANIA W MOMENCIE WYSTĄPIENIA OBJAWÓW ZAKAŻENIA GRYPĄ A/H1N1

Jeśli występuje jeden lub więcej objawów z podanych poniżej:

–          gorączkę,

–          trudności w oddychaniu,

–          kaszel,

–          ból gardła,

–          katar z płynną wydzieliną lub zatkanym nosem,

–          bóle mięśniowe i stawowe,

–          ból głowy,

–          dreszcze,

–          mogą występować wymioty i biegunka

 

  1. Ogranicz bliskie kontakty z innymi osobami. Unikaj większych skupisk ludzkich.
  2. Zasłaniaj usta i nos podczas kaszlu i kichania, myj często ręce.
  3. Skontaktuj się ze swoim lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej.
  4. Po zebraniu wywiadu i zbadaniu pacjenta lekarz jeżeli podejrzewa zakażenie wirusem A/H1N1 podejmuje decyzję o leczeniu w warunkach domowych lub hospitalizacji, biorąc pod uwagę stan kliniczny pacjenta.
  5. Transport osoby, u której wystąpią objawy grypowe, nie powinien odbywać się środkami transportu zbiorowego

Drodzy rodzice!

• obserwujcie domowników wykazujących objawy grypopodobne, w razie ich wystąpienia zgłoście  się do lekarza rodzinnego
• myjcie ręce swoje i swojego dziecka mydłem pod bieżącą wodą oraz pokazujcie dziecku jak należy to robić
• zatrzymujcie chore dziecko w domu i wzywajcie lekarza
• zasłaniajcie nos chusteczką higieniczną podczas kichania i usta podczas kasłania
• nie zabierajcie dziecka do ludzi, którzy są przeziębieni
• dbajcie o to by dziecko zawsze miało przy sobie chusteczkę do nosa
• spędzajcie z dziećmi aktywnie wolny czas na świeżym powietrzu

Co może zrobić uczeń i jego rodzice, aby zredukować prawdopodobieństwo szerzenia się zakażeń w szkole?

• Pozostać w domu w razie choroby. Jeżeli objawy odpowiadają wymienionym wyżej objawom grypy, należy pozostać w domu 7 dni od wystąpienia objawów lub 1 dzień po ustąpieniu objawów, jeżeli objawy trwają 7 dni lub dłużej.
• W czasie kaszlu lub czyszczenia nosa zakrywać nos i usta chusteczką jednorazową, którą po jednorazowym użyciu należy wyrzucić, a ręce umyć starannie wodą z mydłem.
• W rozmowie unikać bliskich kontaktów twarzą w twarz. W tym szczególnym przypadku uzasadnione jest rozmawianie z głową odwróconą od rozmówcy.
• Unikać dotykania palcami ust, nosa i powiek oczu.
• Poza szkołą unikać przebywania w pomieszczeniach z kilkoma osobami na raz, a szczególnie masowych zgromadzeń i sportów kontaktowych.
• Przestrzegać zasad higienicznych wynikających z instrukcji uzyskanych w szkole również w domu i we wszystkich sytuacjach pozaszkolnych.

Zależy nam, aby zapewnić CI dostęp do aktualnych informacji, sprawdź: http://www.mz.gov.pl,

http://www.gis.gov.pl